EKO sadržaji

Eko-program integriran je u redovne sadržaje koji se provode u Dječjem vrtiću „Pčelica“.

Ove pedaoške godine provodimo projekt pod nazivom “Mi jedemo odgovorno”

Voditelj projekta je odgojna skupina “Leptirići” sa odgojiteljicama Lidijom Štajduhar i Milevom Prišćan.

I ostale odgojne skupine sudjeluju u realizaciji projekta realizacijom svojih planiranih aktivnosti.

Od rujna do studenog obrađene su slijedeće teme i aktivnosti:

  1. “Pijemo zdravo”(15.9.2017.)- pranje višanja, odvajanje koštica, dodavanje sastojaka za domaći sok. Svrha i cilj: sudjelovanje u procesu, pijemo zdravo, sezonsko i lokalno. Realizacija: gotov sok, degustacija, prezentacija u lokalnoj zajednici na projektni dan: 4.Eko sajam u Čazmi
  2. “Pijemo lokalno”(21.9.2017.)- od biljke do čaja-sušenje jabuka i mente. Svrha i cilj: učimo čineći, isprobavanje novih okusa, domaće je domaće. Realizacija: čajanka  za susjednu skupinu, degustacije na 4.Eko sajmu za lokalnu zajednicu i goste
  3. “Jedemo lokalno”(23.9.2017.)-eko ražnjići od voća i povrća, klasifikacija-učimo koje voće i povrće je sezonsko,režemo, nižemo, jedemo, posjet lokalnom OPG-u. Svrha i cilj: jedemo svježe i sirovo, isprobavamo okuse, iz vrta i voćnjaka na stol, upoznati lokalno gospodarstvo(vinograd, voćnjak, vrt…hrana podneblja), uočiti proces proizvodnje(sok, vino, pekmez, ajvar…ad biljke do gotovog proizvoda), isprobavanje okusa lokalnog sezonskog voća i povrća(kuhanog i sirovog), uočiti trud ljudi u čitavom procesu, iskoristiti prostor za igru na zraku. Realizacija:motivacija djece da jedu zdravo i razmišljaju odgovorno, angažiranost djece u ostalim vođenim aktinostima

Ostale aktivnosti provoditi će se tijekom pedagoške godine.
*„Jesen u našem kraju“
– posjet šumi uz osmišljene aktivnosti
– igre prirodnim materijalom (matematika, likovne aktivnosti, istraživanje oblika i strukture materijala,…)
– rad ljudi – plodovi jeseni (klasifikacija voće – povrće)
– šetnje s ciljanim promatranjem
*“Voda“
– štedimo vodu (svakodnevno – sanitarije)
– vrijeme zimi (kiša, snijeg, mraz)
– zimske radosti (snijeg, sanjkanje, grudanje, snjegović)
– kruženje vode u prirodi (padaline, voda na zemlji, oborine)
– značaj vode za ljude, biljke, životinje – pitka i zagađena voda
– tri agregatna stanja vode – eksperiment sa snijegom, otapanje
– inje, mraz
– šetnja do rijeke Česme; više saznati o dabru
– bara – život u bari i oko nje
– sadnja biljki u cvjetnjak
Kroz ove teme, nastojali smo poticati djecu na promišljanje o promjenama u vremenu i prirodi, njihovim posljedicama u biljnom i životinjskom svijetu, u životu ljudi, djece. Djeca su osvijestila svoj udio u očuvanju prirode i resursa. Svoje zaključke su verbalizirali, ali i izražavali likovnim putem, glazbom i scenski, jednako kao što su i eksperimentirali. Eko promišljanje, potkrijepili smo korištenjem prirodnih materijala u izradi lutaka, instalacija, kao i matematičkim i drugim sadržajima.

Klikni i pročitaj našu Eko himnu