Leptirići

Tijekom razdoblja prilagodbe, svakom djetetu, kao i roditeljima, pristupamo individualno, razgovorom i promatranjem saznajemo što više o djetetu, njegovim navikama i potrebama kako bismo svima olakšali prilagodbu. Odgojno obrazovni rad temeljimo na razvojnoj , odnosno dobnoj i individualnoj primjerenosti , holističkom pristup djetetu te smjernicama Programskog usmjerenja i Nacionalnog kurikuluma za predškolski odgoj te cjelovitom razvoju djeteta koji obuhvaća sva razvojna područja : socio-emocionalni razvoj i razvoj ličnosti, tjelesni i psihomotorni razvoj, razvoj spoznaje, razvoja govora i komunikacije, izražavanja i stvaralaštva. Kroz navedena područja nastojimo ostvariti zadaće kao što su razvijanje emocionalne stabilnosti djeteta, socijalizacije i socijalne odnose s okolinom, sposobnost koordinacije pokreta , ravnoteže, pravilnog držanja tijela, motoričke sposobnosti , spoznavanje svrhe i navika u području brige za sebe i okolinu, razvijanje intelektualnih sposobnosti djeteta, različitih misaonih operacija , poticanje i obogaćivanje govora, komunikacije i stvaralaštva, itd.
Tijekom pedagoške godine, u skladu s našim godišnjim planom odgojno obrazovnog rada, pratimo promjene godišnjih doba, obilježavamo važne datume i blagdane, posjećujemo i primjećujemo važnija događanja i promjene u našoj gradskoj sredini te različitim strukturiranim i nestrukturiranim poticajima razvijamo sva područja razvoja.
U našim stalnim i promjenjivim centrima aktivnosti svakodnevno možemo istraživati razne predmete, materijale, prirodnine kao i didaktičke igračke, spoznavati razne prirodne zakonitosti, družiti se s prijateljima ili samostalno igrati.
Životno praktičnim i radnim aktivnostima razvijamo spretnost, marljivost te se osposobljavamo za samostalni život, razvijamo pozitivnu sliku o sebi, ali i dobro se zabavljamo i pri tome uvijek na umu prvenstveno imamo našu sigurnost.
Tijekom jutarnjeg sakupljanja najviše volimo izvoditi tjelesne aktivnosti u dvorani, slagati slagalice te pregledavati i čitati slikovnice. Neizostavne su nam i vrlo drage glazbene aktivnosti koje uključuju razne dječje igre s pjevanjem, pjesmice, brojalice.
Jesen nam je nezamisliva bez boravka u okolini. Šuma, odlazak na gradsko igralište, samo su mali dio naše svakodnevnice. Briga za zdravlje djece i njihov normalan tjelesni razvoj vrlo je važna zadaća odgoja djeteta predškolske dobi, dječjem su organizmu potrebne vježbe, korištenje različitih sprava, boravak na zraku, a zadaća je odgajatelja pružiti uvjete za kontinuirano ostvarivanje navedenoga tijekom boravka djece u vrtiću.
Kao najvažnije čimbenike u odgoju djece, roditelje uključujemo u naš vrtićki život na različite načine, a jedan od omiljenih nam načina su zajedničke kreativne radionice roditelja i djece koje smo provodili za blagdane i događanja kao što su Božić, Uskrs , maskenbal i sl. Na tim smo se radionicama družili i izrađivali ukrasne predmete i kostime koje smo koristili tijekom boravka u vrtiću, kao npr. ukrase kojima smo za Božić okitili našu smreku na malome igralištu.
Dani uoči Božića uvijek su nam posebni, želimo ih ispuniti dobrotom, pažnjom i ljubavlju. Naša mala božićna svečanost održana je u poslijepodnevnim satima u suradnji i druženju s roditeljima i djecom na radionici, a nakon kićenja bora s djecom smo izveli mali program kojim su roditelji bili ugodno iznenađeni i ponosni, a djeca ushićena i zadovoljna.
Naziranje proljeća budno pratimo i kao pravi leptirići osjećamo buđenje prirode te i naš vrtićki prostor zahvaljujući našim vrijednim ručicama dobiva proljetno ruho. Ljepše vrijeme volimo iskoristiti za šetnju našim pitoresknim gradićem kako bismo zapažali i promatrali promjene u gradskim parkovima, susjednim dvorištima, okolišu. Važnost očuvanja prirode i okoliša nastojali smo osvijestiti i primjenjivati u svakodnevnim situacijama i kroz niz aktivnosti.
I kako vrijeme leti i godišnja doba se mijenjaju tako i mi kao pravi leptirići rastemo i mijenjamo se u sve snažnija i sposobnija bića i u druženju s prijateljima i odgojiteljicama uživamo u svakom danu željno iščekujući naše buduće zajedničke letove, ali padove iz kojih uvijek nešto naučimo i dignemo se još jači i pametniji.